Materská škola v Beluši bola úspešná v žiadosti o environmentálnu dotáciu Zelené oči z Trenčianskeho samosprávneho kraja. V škôlke si vybudujú vyvýšené záhony, kde si každá trieda vytvorí vlastnú záhradu. Projekt nazvali Dary prírody.
V deviatich záhonoch z drevených obrúb plánujú pestovať úžitkové a okrasné rastliny. Okrem samotných záhonov, ktoré osadí oddelenie správy majetku a obecných služieb Obecného úradu v Beluši, sa nakúpi nové záhradnícke náradie. Po zabezpečení osiva a sadeníc si deti spoločne s pedagógmi vypestujú planty, ktoré následne zasadia do exteriéru. V starostlivosti budú pokračovať aj v ďalších sezónach.
„Prostredníctvom zážitkového učenia sa deti dozvedia viac o kolobehu života. Okrem motorických schopností, tímovej práce, pracovných návykov a praktických skúseností si budú mať možnosť prehĺbiť spojenie s prírodou, Projekt nadväzuje na úspešné pestovateľské aktivity v elokovanom pracovisku Hloža. Deti strávia viac času na čerstvom vzduchu a kolobeh prírody uvidia na vlastné oči a sami do neho zasiahnu.“ hovorí riaditeľka školy Irena Gulišová.
Základná škola v Beluši uspela v žiadosti o dotáciu v environmentálnej schéme Trenčianskeho samosprávneho kraja s názvom Zelené oči. V piatackej triede umiestnili záhradný stojan, v ktorom budú žiaci pestovať mikrozeleninu.
Záhrada v poličke predstavuje iniciatívu ekopodnikateľky a projektovej manažérky Zuzany Veteškovej z Púchova, ktorá sa venuje aktivitám zameraným na ochranu pôdy a osvetovú činnosť. V počiatočných fázach projektu sa bude môcť škola oprieť o jej skúsenosti a rady. Na špeciálnom stojane s vlastným osvetlením sa pestuje päť druhov zeleniny, a to hrach, slnečnica, červená kapusta, reďkovka a kukurica. Rýchly rast mikrozeleniny umožňuje intenzívnejšie zapojenie žiakov a variabilitu sadenia v súvislosti s potrebami jednotlivých predmetov a výukových blokov.
„Okrem moderných technológií v poľnohospodárstve a pestovateľských schopností sa žiaci budú venovať rôznym pokusom spojených s množstvom vody, svetla a procesom klíčenia. Vedecké poznatky zo školských hodín prepoja s reálnou prácou, ktorá im prinesie výsledky už v priebehu dvoch týždňov,“ hodnotí pozitíva projektu jeho autor a učiteľ Matej Dolník.
zdroj: TS